Kredyty

Doradca kredytowy

doradca kredytowy

Doradca kredytowy to, według dyrektywy dotyczącej pośrednictwa finansowego wydanej przez Unię Europejską, zawód wykonywany przez profesjonalistów zajmujących się przekazywaniem merytorycznej wiedzy na temat zarządzania majątkiem. Doradca po uzyskaniu odpowiednich informacji o sytuacji finansowej kredytobiorcy, zarobkach czy celu kredytu, zajmie się znalezieniem odpowiednich propozycji kredytów najkorzystniejszych dla klienta

doradca a pośrednik

Doradca kredytowy czy pośrednik?

Doradca kredytowy działa na zlecenie klienta czy to indywidualnego, czy też firmy. Powinien pozostać niezależny i bezstronny. Doradca przedstawia klientowi oferty z kilkunastu różnych instytucji i dokonuje analizy, na podstawie której może wskazać najlepszą opcję. Wynagrodzenie doradcy pokrywa klient, dlatego kredytobiorca ma większą pewność, że uzyska rzetelną pomoc i obiektywną opinię. 

Natomiast pośrednik finansowy ma pomóc kredytobiorcy w uzyskaniu finansowania między innymi poprzez skompletowanie dokumentacji, kontaktowanie się z bankiem i dostarczanie informacji o postępie procedury. Z punktu widzenia klienta to bardzo wygodne rozwiązanie. Pośrednik działa na zlecenie konkretnego banku lub grupy banków. Oznacza to, że jego wynagrodzenie zależy od transakcji zawartej pomiędzy klientem a bankiem.

Jak można pozyskać kredyt obrotowy?

Ważne jest, aby doradca był transparentny, czyli był z klientem szczery i nie ukrywał, z jakimi bankami współpracuje, ile otrzymuje prowizji, na czym zarabia. Dobrze, że ustawa narzuca taki obowiązek zarówno niezależnym doradcą, jak i ekspertom kredytowym. Klient musi przygotować się jednak, że podobna szczerość będzie oczekiwana od niego samego po to, by można realnie ocenić zdolność kredytową. Także po tych pytaniach łatwo poznać profesjonalistę, ponieważ dla fachowca ważne będzie ocenienie możliwości swojego klienta i dopasowanie do nich właściwego kredytu. Dobry doradca kredytowy oprócz znajomości rynku i doświadczenia musi się charakteryzować cierpliwością, uczciwością oraz chęcią niesienia pomocy. Dlatego podczas spotkania warto zapytać się o wszystko, co dla klienta będzie nurtujące i istotne.